Renault ESPACE Initiale Paris Blue dCi 200 EDC

Renault ESPACE Initiale Paris Blue dCi 200 EDC

Do redakcie sa nám dostal úplne nový Renault Espace. Espace sme si na test preberali v Bratislave na Panónskej ulici a podrobili sme ho poriadnemu testu. Vlajková loď automobilky Renault už niekoľko generácií ponúka model Espace, ktorý sa svojou históriou a pokrokom vypracoval do úplnej dokonalosti. Jedná sa o posledný model Espace na trhu.

Začiatky modelu Espace sa píšu od roku 1984. Aktuálna (hovorí sa že posledná) má poradové číslo 5 a svoju históriu píše od roku 2015. Espace sa vyrába vo Francúzsku neďaleko obce Douai.

Posledný Espace vyvynula automobilka Renault v spolupráci s Nissanom. Espace je dlhý 4 878 mm, široký 1 888 mm a vysoký 1 675 mm. Rázvor kolies dosahuje 2 884 mm. EuroNCAP automobil v roku 2015 získal maximálny počet 5*.

Espace sa vyrába v dvoch rôznych motorizáciách, medzi najvýkonnejšie TCe 225 EDC GPF a najslabšie Blue dCi 200 EDC je rozdiel celkových 19kW (25 koní). Rozdiel v udávané spotrebe je potom zanedbateľných 2.3l / 100km. Ku kúpe motorizácie poteší ako priaznivcov benzínu, tak aj nafty, je ich totiž rovnako – 1 od každej.

Predošlé série boli skorej v štýle MPV, nový Espace išiel s dobou a nárokmi užívateľov a svoj posledný model sa vydal cestou crossovera. Opticky stojí oproti svojim predchodcom na vozovke podstatne vyššie. Oplastovanie sa ho ale nedotklo. Plast ostal ako u uných áut na prednom a zadnom nárazníku, ale na blatník sa už nedostal. Espace si teda zachováva svoju eleganciu a robustnosť.

Už pri prvej sérií sa Francúzsky dizajnéri inšpirovaly vlakom TGV a to sa prenieslo a ostalo aj pri tomto modely Espace a to hlavne na prednej maske.

Nami testovaný Espace bol v najvyššej výbave Initiale Paris. Rozprávame sa o automatickej trojzónovej klimatizácie, Nappa kože, klimatizované a masážne predné sedadlá, unikátke hlavové opierky a špičkový audiosystém Bose s 12 reproduktormi. V interiéri nájdeme krásny 8,7 palcový dotykový display, ktorý je umiestnený na výšku v strede palubovky a je zarovno so stredovým tunelom, ktorý je dostatočne široký a vysoký. Priestor v interiéri je skutočne prémiový.

Espace sme otestovali na trase približne 1 500km. Vyrazili sme v Bratislave a išli sme cez Nitru do Banskej Štiavnice a odtiaľ sme pokračovali cez Ružomberok, Žilina, Makov až do Ostravy v Česku a späť cez Trenčín do Bratislavy. Komfort nového Espace, tlmenie podvozku a hlubu od podvozka a kabíny je skoro neciteľný. Prémiová výbava, rôzne systémy a panoramatické strešné okno nám spríjemňovali celú našu cestu a únavu sme ani nepociťovali. Priemernú spotrebu sme dosahovali na priemere 7,0 – 7,8 litra na 100 kilometrov.

V ponuke je jeden benzínový a jeden naftový motor a tiež len dve výbavy (Zen a Initiale Paris).

Espace s najvýkonnejším naftovým motorom je dostupný iba v najvyššej výbave Initiale Paris, kde jeho cena dosahuje 44 690 eur. Tu si priplácať nemusíme už skoro za nič. Jedine ak tak adaptívny tempomat, head-up displej a na karosériu špeciálne lakovanie. S Espace sme veľmi spokojný a týždeň s ním strávený bol veľmi príjemný a praktický.

Technické údajeRenault ESPACE Initiale Paris Blue dCi 200 EDC
Typ motora:Vznetový radový štvorvalec
Valce / ventily:4 / 16
Zdvihový objem (ccm):1997
Najvyšší výkon (kW(k) / ot/min)147 (200) / 4 000
Najvyšší krút. moment (Nm / ot/min):400 / 1750
Prevodovka:6-st. automatická dvojspojková
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s):9,1
NAŠE TESTY