Porsche Taycan – (Ne) skutočný dravec

Porsche Taycan – (Ne) skutočný dravec

Značka Porsche pomerne dlho čakala pre uvedenie na trh elektrického auta. Za dverami fabriky, ale skúsený inžiniery značky Porsche pripravovala a dolaďovala prvý svoj model pre uvedenie na trh.

Za zlé im to ale nemáme. Konkurencia je už teraz v elektromobilite pomerne silná a Porsche chcelo priniesť niečo skutočne iné.

Dočkali sme sa ale na uvedenie na trh a vyskúšali sme Taycana ešte pred oficiálnym uvedením na trh a mínusy sme hladali skutočne veľmi tažko. K dispozícii je aktuálne už v troch hlavných verziách, a to vo ostrejšej verzii Turbo S, potom klasickej Turbo a slabšej verzií 4S.

O rodinné auto skutočne nejde. Jeho drahý a nekompromisný výkon a konštrukcia s Taycana robí skutočnú beštiu. Aktuálne čísla na Slovensku o prihlasovaní elektrických áut nám hovorímo tom, že zopár Taycanov po cestách už jazdí.

Taycana sme dostali na jednodňový test, preto sa nedalo vyskúšať úplne všetko. Myslím si, ale že deň strávený s touto beštiou nám postačoval na to, aby sme zistili že ovládanie vozidla, pohodlie a spracovanie, dojazd a nabýjanie ako aj výkon je bez kompromisov a mínus sme nenašli.

Výnimočný, ale stále klasický

Značka Porsche sa na svoj prvý elektromobil pripravilo naozaj veľmi dôkladne, a to so všetkou vážnosťou. Ak by som pred pár rokmi povedal fanúšikom značky Porsche že vymeníme motor za elektro, myslím že veľa priateľov si tak neurobím. Naopak dnes ?. Porsche na túto zmenu pristúpila, ale stále si drží svoju nadčasovosť, eleganciu s jemým dôrazom že pod kapotou byje elektrické srdce.

Exteriér a interiér ? Jednoduchu ÁNO PROSÍM ! Testovali sme čiernu verziu doplnenú o červený interiér čo vyzeralo skutočne výnimočne a dravo. Tak ako sa na pravý športiak od Porsche patrí. Viem si osobne predstaviť aj šedú dayton farbu a oranžový interiér, ale to je už každého vec vkusu a možností ponuky Porsche.

Interiéru je moderný a plne digitálny, ale nezabudli sa sni na klasické ručičkové hodiny, ktorú sú jedným slovom šmrncovné. Prémiové a športové spracovanie, ktoré je veľmi dobre navrhnuté a všetko nájdeme presne tak, kde sa dá čakať. Kvalita kokpitu a displeja je vo veľmi dobrom a vysokom rozlíšení.

Možností konfigurácie a ukazovateľov je veľmi pestrá a zapojiť sa vie aj spolujazdec, Ktorý má pred sebou vlastný displej ktorým dopomôže šoférovi v rôznych nastaveniach, informáciach a navigácií.

NAŠE TESTY